Mindeord om Mogens Nielsen fra Jydskevestkysten 1. april 2011
Dødsfald
Mogens Nielsen er død, 71 år
Bragt af Jydske Vestkysten 1. april 2011

Det kom som et chok for alle hans venner, at Mogens Nielsen døde pludseligt natten til onsdag den 30. marts. Han blev 71 år.

Mogens Nielsen, eller Malle som han blev kaldt blandt venner, vil blive husket som en lun og hyggelig mand, som altid var klar med en hurtig bemærkning, så man grinte meget i Malles selskab.

Mogens Nielsen var et multitalent inden for sportens verden. Han nåede 11 landskampe i bordtennis, han spillede fodbold for Esbjerg KFUM's danmarksseriehold i 1960'erne og på skakbrættets 64 felter opnåede han titlen som International Mester i korrespondanceskak, og indtil det sidste var han med på Skakklubben Centrums førstehold i mesterrækken.

Ved bordtennisbordet i Esbjerg Bordtennisklub gjorde han sig bemærket sammen med Hans Henning Winther. De dannede et af de bedste doublepar i klubbens historie. Men også væk fra bordtennisbordet var han et aktiv for klubben, hvor han har skaffet penge via banko og bingo-arrangementer på Esbjerghus, hvor han har været formand for Bankoringen.

Mogens Nielsen var typograf først på dagbladet Vestkysten og senere hos Jydske Avistryk i Vonsild. Han elskede at være sammen med gamle kolleger på Bogtrykmuseet i Borgergade, hvor han vil blive savnet.

Mogens Nielsen efterlader sig sin hustru Birthe, børnene Lena og Alex samt to børnebørn.

Læs også:
Brian Isaksens mindeord