Mindeord om Mogens Nielsen af Jens Nielsen
Mogens "Malle" Nielsen er død 71 år
Af Jens Nielsen

Det er med dyb sorg vi modtog meddelsen om Mogens´ pludselige og alt for tidlige bortgang onsdag den 30. marts 2011.

Mogens var en stor personlighed i Skakklubben Centrum, altid frisk til et spil, analyse af en stilling men også altid klar med en frisk bemærkning - en person der altid skabte hygge rundt om sig.

Mogens blev meldt ind i Centrum den 26. marts 1956, og har været klubmester, cupmester og amtmester adskillige gange. Men Mogens kunne have vundet mange flere titler, hvis han ikke havde haft så mange andre interesser. Blandt andet har han været danmarksmester i bordtennis og spillet fodbold på et rimeligt højt plan.

Selv om han igennem flere år ikke spillede aktiv skak, spillede han korrespondanceskak med stor succes. Mogens opnåede at blive IM (International Mester) og tit havde han 30-40 partier i gang samtidigt.

Her i sorgens stund går mange tanker til hans kone Birthe samt resten af familien, som har mistet en stor familiefar.

Læs også:
Brian Isaksens mindeord