ESF's skoleskakturnering 20. marts 2005
ESF's skoleskakturnering

Søndag den 20. marts arrangerede Esbjerg Skakforening en skoleskakturnering for børn og unge under 20 år. Deltagermæssigt blev det den største skoleskakturnering i mange år i Ribe Amt, da 63 spillere fra Syd- og Sønderjylland valgte at deltage. Alle deltagere spillede 7 partier, og i alt blev der spillet 217 spændende partier denne dag. Efter ca. 5 timer kunne vinderne i de forskellige aldersgrupper kåres: Maxim Konstantinov, Vejle (Gruppe A), Peter Bøgh Larsen, Vejle (Gruppe B), Henrik Edelmann, Haderslev (Gruppe C), Mikkel Nielsen, Vejle (Gruppe D), Amalie Heiring Lindestrøm, Næsbjerg (Gruppe E) samt Jeppe Møller, Næsbjerg (Gruppe F). Den bedst placerede spiller fra Esbjerg blev Stefan Kikkenborg, der opnåede en 2. plads i gruppe D.

Skoleskakken er målt på antal spillere gået meget frem de senere år i Ribe Amt, og nu er der udover i Esbjerg også mulighed for at spille skoleskak i Varde, Bramming, Ribe, Agerbæk, Tistrup og Næsbjerg. Esbjerg Skakforening arrangerer hvert år en turnering for børn og unge i marts måned, men der er mange andre muligheder for de entusiatiske børn, da også Bramming, Agerbæk og Næsbjerg arrangerer turneringer. Hertil kommer at Varde Skakklub hvert år i november arrangerer Amtsmesterskabet i skoleskak, hvor de bedste kvalificerer sig til DM i skoleskak.

I Esbjerg er der mulighed for at gå til skoleskak i Esbjerg Skakforening. Mød op tirsdag aften på adressen Kirkegade 51 (Fritidshuset) i tidsrummet 18:15 – 20:00 og lær om skakåbninger, matsætning og strategi! Ønsker du yderligere information om skoleskak i Ribe Amt, kan du kontakte Amtsleder for skoleskak, Torsten Lindestrøm, på telefon 7676 7076.

M.v.h.

Torsten Lindestrøm