Formandens leder for juni 2006
Bagende sol og ventetid
Af Brian Isaksen

Når du sidder med dette blad i hånden, kan du måske lige nå at tilmelde dig årets væsentligste skak-begivenhed i Esbjerg: Vesterhavsturneringen. Jeg ville gerne kunne berette mere om turneringen, men det overlader jeg til andre andetsteds i dette nummer. Tilmeldingsfrist 2. juli.

*
Skak-OL i Torino er overstået – uden skrammer for de fleste! I kan sikkert læse mere om de turbulente, og korporlige!, begivenheder i næste nummer af Danmarks anden væsentlige skakpublikation, Skakbladet.
Vores tidligere klubmester, John Rødgaard, spillede en fin turnering og scorede 7/11. Og har igen meldt sig ind i Centrum som A-medlem!!

*
Pokalstævnet blev afviklet i Centrums navn. Det var en virkelig hyggelig en-dags-turnering, selv om begge Centrums deltagende hold måtte se sig passeret i kampen om billetter til finalen i Nyborg. Måske var det en ide til overvejelse at lave vores weekendturnering om til kun én dag og hurtigskak?
Tak til alle, der gav en hånd med.

*
Det har været et dyrt år for klubben pga. mange gaver til runde fødselarer. De næste, der kan se frem til en erkendtlighed fra klubben i den forbindelse, er Jens Arne Christensen (60), Kaj Madsen (60) og Egon Thøgersen (70). Jeg når nok ikke at se alle inden dagen, så: TIL LYKKE!

*
Årets esbjergmesterskab gisper også efter luft. Turneringen blev som bekendt udsat pga. alt for få tilmeldinger og forsøges nu gennemført på mandage/tirsdage og en enkelt lørdag, alt sammen i august. Men tilmeldingslisten har længe kun fremvist to – TO! – tilmeldinger. Kan det virkelig passe? Skal det gamle vrag af en formand til selv at lade andre frådende kaste sig over hans sørgelige ådsel af et ratingtal? Tilmeldingsfrist 2. august.

*
Vi har sæsonstart 31. juli. Jeg glæder mig til at se jer igen!