Formandens leder for april 2005
Advarsel
Af Brian Isaksen

Sidste runde af divisionsturneringen gav et gok i nødden til 1. holdet, et skræmmende 1:7 nederlag til Silkeborg. Der var ikke tale om reel nedrykningsfare, som slutstillingen viser. Men vi var heldige, at sjettepladsen ikke denne gang betød en nervepirrende ekstrakamp om billetten til endnu en sæson i 2. division!
Alle vores tre hold kom tørskoede i land, men hvor længe går det godt?

*
Også klubturneringen volder bekymringer. Der er håb (!) om, at denne afdeling af turneringen kommer op (!) på 14 deltagere. Måske er disse 5-runders turneringer alligevel ikke lykken? Skal vi til at kontakte alle vores passive/fraværende for at få en tilkendegivelse om, hvilket system man foretrækker? Jeg er ikke sikker på, vi kan vente og overlade afgørelsen til generalforsamlingen i august.

*
Faktisk har jeg meddelt den øvrige bestyrelse, at jeg denne gang ikke tager imod genvalg til formandsposten. Men jeg vil heller ikke stikke halen mellem benene og svigte klubben, når der er brug for alle. Selv en formand på halv kraft. Så hvis I kan bruge mig, er jeg klar til en periode mere.

*
Om man kan nå at tilmelde sig Ribes fremragende weekendturnering, tvivler jeg på. Men Esbjerg Skakforening vender tilbage med deres weekendturnering i maj måned – her skal vi have mange med for at støtte Skakforeningen! Se annoncen, henvend dig til mig. Hører jeg ikke fra dig, er du tilmeldt!