Formandens leder for februar 2008
Stor aktivitet
Af Jens Nielsen

Inden for de sidste par måneder, har der været stor aktivitet blandt klubbens medlemmer - og det med gode resultater. Blandt andet kan nævnes, at John Klaus Jensen vandt "Årets første træk" i Herning foran blandt andet vores B-medlem Karsten Jacobsen. John deltager nu i Ringkøbing Amtsmesterskab. Torben Olsson vandt Evans' hurtigskakturnering foran blandt andet Allan Kaarsberg. Formanden selv har deltaget i en turnering i Østrig. Men også i de lokale turneringer er der kommet ”nye” ansigter i gang; i klubturneringen er Bent Radoor, Ove Pedersen samt vores nye medlem Allan Jensen startet, i holdturneringen har Allan ligeledes fået sin debut, hvor der også har været sæsondebut til Jean B. Mikkelsen og Johan G. Jensen, så de sidste par måneder har været meget positive for klubben. Lad os håbe denne linje fortsætter, med flere spillere i gang samt stor aktivitet. Det vil være flot, hvis Centrum kunne vise sit ansigt ved følgende kommende turneringer: Kolding Byturnering (7.-9. marts), DM i Silkeborg (20.–24. marts), Esbjerg Skakforenings Weekendturnering (2.–4. maj) og Vesterhavsturneringen (11.–18. juli).

På bestyrelsens side har vi også nok at se til. En af de næste store opgaver er, at vi skal have ryddet op i klublokalet på 2. sal samt i skabet i stuen. Hvis nogle medlemmer vil tilbyde deres hjælp, vil bestyrelsen blive glad. Henvendelse til formanden eller et anden bestyrelsesmedlem. Vi skal også have kigget på klubbens vedtægter i nærmeste fremtid, samt hvordan vi får endnu mere aktivitet i klubben. Ideer hertil modtages også gerne.

Årets Vesterhavsturnering (11.–18. juli) nærmer sig også med hastige skridt. Vi skal bruge en del hjælpere inden, under og efter turneringen, specificerede arbejdsopgaver kan oplyses ved henvendelse til formanden.