Manglende telefonnumre, Skype m.v.
Opdatering af telefontavle, Skypeproblemer m.v.
Af Jørn Hansen
den 28. oktober 2008

Opdatering af informationer på styrkelisten.
De seneste år har styrkelisten indeholdt oplysninger om klubmedlemmernes telefonnumre og e-mailadresser. Det er sjældent jeg modtager oplysninger omkring ændringer af disse oplysninger, og derfor formoder jeg, at der kan være en del fejl. I bedes ved lejlighed tjekke styrkelisten og kontrollere de angivne oplysninger. Hvis der er fejl, så send en e-mail til mig.

Skypeproblemer
En del af jer har sikkert Skype installeret. Det er sikkert et udmærket program, hvis man ønsker at telefonere gratis eller billigt via internettet. Programmet har dog også sine ret dårlige sider.

Det er naturligvis vældig smart, at Skype (ved en standardinstallation) gennemsøger hjemmesiden for noget der ligner telefonnumre, og så automatisk laver et link fra telefonnummeret til Skypeprogrammet, så man med et enkelt klik kan ringe det ønskede nummer op. Desværre er møgprogrammet ude af stand til at skelne mellem rigtige telefonnumre og datoangivelser a la 25/10 2008. Sidstnævnte opfattes som et telefonnummer, og for at det ikke skal være løgn, så kan man risikere, at hele teksten i linjen hvor datoen er anført forsvinder. Genialt! Og dødirriterende.

Og hvordan slipper man så af med den pestilens? Jeg kan kun give dig svaret, hvis du bruger Internet Explorer, men her skal du blot klikke på de to små pile der er helt ude til højre på Explorers værktøjslinje (ved siden af Funktioner). Du får nu nogle valg, herunder Skype. Du klikker på Skypeikonet og vælger at fjerne addon til Skype. Herefter vil "telefonnumrene" ikke automatisk blive vist i Skypeformat.