Venskabsmatch mod Hamborg den 14. maj 2007
Venskabsmatch mod Hamburg?
Af Brian Isaksen
AFLYST!!

Var det noget med en venskabsmatch mod en klub fra Hamburg?
En leder, Bert Schmidt fra SV Eidelstedt, Hamburg har ringet til mig. Han fortalte, at hans klub har en interessant ide. Hvert år tager en gruppe af deres medlemmer på en cykeltur (!) til et naboland, sidste år var det Holland. Så indkvarterer de sig og søger kontakt til nærliggende skakklubber for at få venskabsholdkampe. I år har de skaffet sig sommerhuse på Fanø og leder nu efter interesserede klubber.

Det drejer sig om ugen 12. - 18. maj. Det kunne blive mod Centrum mandag den 14. maj. Bert snakker om 8 – 10 spillere og måske omkring 4 juniorer. Bert vender tilbage til mig i slutningen af december, når han har endeligt tilsagn fra sine spillere. Og jeg lufter her tanken for Centrums medlemmer. Der er ingen udgifter for os. Det drejer sig bare om et enkelt parti, vi holder så den mandag – den 14. maj - fri i klubturneringen. Hamburgfolkenes bedste skal have omkring 2000 i rating.

Tilkendegivelser om interesse ønskes!

*
Esbjerg spillede i 1971 en lignende bykamp mod Hamburger Schachklub von 1830. Der spilledes på Palads Hotel på 12 brætter, og vi fik store klø. Mogens Nielsen spillede bræt 1 og tabte til IM Hecht. Det er alt, klubbladet fortæller – måske er det den senere stormester Hans-Joachim Hecht?

Den tyske klub kunne kun stille med 5 deltagere, så matchen er aflyst!