[Generalforsamling 23.8.2004] [Generalforsamling 19.8.2002]

DAGSORDEN:
2. Formandens beretning
3. Kassererens beretning
4. Fastsættelse af kontingent m.m.
5. Indkomne forslag
a) Der skal bruges noteringslister med gennemslag i klubturneringerne i alle klasser. Det giver dels klubbladet mere materiale, dels giver det mulighed for på sigt at opbygge en partidatabase/Allan Kaarsberg
b) Indkaldelse til Centrums generalforsamling kan fremtidigt ske pr. e-mail/Poul G. Jensen
6. Valg
7. Eventuelt

Mandag d. 25. august blev Centrums årlige generalforsamling afholdt i klubbens lokaler. Der var kun 12 fremmødte + 5 bestyrelsesmedlemmer, hvilket godt kunne være bedre. Aftenen forløb i god ro og orden, hvilket ikke mindst skyldes den kyndige ledelse af Lars Lindhard som dirigent. Formandens beretning blev med det samme godkendt af forsamlingen.

Det samme gjorde kassererens beretning, her var dog et par bemærkninger. Karsten Mørk spurgte til den fastsatte værdi på 30.000 kr. under Aktiver der hedder materialer og bøger. Han ville gerne have uddybet, hvordan man er nået frem til tallet 30.000 kr., og hvorfor det var det samme beløb som sidste år. Herefter havde Allan Kaarsberg et spørgsmål til kassereren angående udgiftsposten porto og gebyr, hvorfor denne er steget så kraftigt det sidste års tid. Jens kom med uddybende forklaringer på begge spørgsmål, hvorefter kassererens beretning også blev godkendt.

4. punkt på dagsordenen var fastsættelse af kontingent. Kassereren foreslog en stigning på 45 kr. om året, hvilket primært skyldes en stigning på 40 kr. til DSU. Stigningen blev enstemmigt vedtaget af de fremmødte. Herefter er kontingentet :
525 kr. for alm. medlemmer
400 kr. for pensionister og
280 kr. for juniorer.

5. punkt på dagsordenen var indkomne forslag. Her var der to forslag som der skulle stemmes om.
a/ Der skal bruges gennemslag i alle klasser i klubturneringen /Allan Kaarsberg. Forslaget blev enstemmigt vedtaget.
b/ Indkaldelse til Centrums generalforsamling kan fremtidigt ske pr. e-mail/ Poul G. Jensen. Her var der 13 stemmer for 2 imod og en undlod at stemme.

6. punkt valg (nyvalgte poster):
Formand: Brian Isaksen
Bestyrelsesmedlem: Carsten Ovesen
Sekretær: Søren Peter Nielsen (ny)
1. suppleant til bestyrelsen: Rene Bæk Pedersen (ny)
2. suppleant til bestyrelsen: Karsten Mørk (ny)
Rekvisitforvalter: Poul G. Jensen
Revisor: Johan G. Jensen (ny)
Turneringsudvalg: Jens Nielsen, Brian Isaksen
Turneringskomite: Jørn Hansen, Lars Lindhard, Bent Radoor
1. suppleant til komiteen: Jean B. Mikkelsen
Hans Nissen-pokalen: Jens Nielsen, Ole Bønnelykke
Festkomite: Allan Kaarsberg, Søren Peter Nielsen, Egon Thøgersen
Esbjerg Skak Union: Brian Isaksen, Jens Nielsen
Avisreferent: Brian Isaksen
Klubbladsredaktører: Allan Kaarsberg, Søren Peter Nielsen (ny)
Bibliotekar: Allan Kaarsberg

7. punkt Formanden havde en glædelig hilsen fra Børge Clausen. Han er lige blevet opereret i sit andet øje og det skulle være gået godt. Han regner derfor med at spille med i forårsturneringen igen og han vil gerne spille holdkampe. Herfra skal der lyde et held og lykke til Børge, som vi alle glæder os til at se i klubben igen.
Der blev også foreslået, at alle der har vagt på klubaftenen skal hjælpe til, både før og efter klubaftenen med div. forberedelser og oprydning.
Karsten Mørk foreslog at de kommende holdledere i samråd med bestyrelsen skal lave sæsonens styrkeliste.
Til sidst blev der udråbt et trefoldigt længe leve for Centrum.

Michael Christensen
Sekretær