Hilsen Fra Ejnar Nielsen
En lille hilsen fra Ejnar
Af Jørn Hansen

6. august, først på eftermiddagen, dukkede klubbladsredaktøren i egen høje person op hos mig. Klubbladet, det nyeste af slagsen, var lige kommet ud af trykkeriet og i vanlig stil var Allan i gang med en lynhurtig distribution. En ganske lille del ville han dog gerne have hjælp til at dele rundt, alle sammen til adresser i den indre by, så det kunne jeg jo godt bistå med - mellem bygerne.

En lille vandretur i byen var ud fra et distributionsmæssigt synspunkt ikke nogen dans på roser. Det er efterhånden snarere reglen end undtagelsen at der er aflåste døre og dørtelefoner på opgange her i byen. En kedelig udvikling.

Låste døre var der dog ingen af nede hos et af klubbens æresmedlemmer, Ejnar Nielsen. Han bor nu på Strandy Plejehjem, nærmere betegnet i lejlighed 210 i Spangsbjerggade 28. Da jeg sidst på eftermiddagen dukkede op hos Ejnar, var han i fuld gang med at lade op til superligakampen mellem Brøndby og Aab. Ejnar fylder 85 i næste måned, men er stadig en frisk ældre herre. Det står dog ikke helt godt til med bentøjet, så derfor er det efterhånden længe siden vi har haft fornøjelsen af at se ham nede i klubben. Meget af tiden går derfor med at se tv, og gerne fodbold. Og Ejnar følger godt med i hvad der sker rundt omkring på fodboldbanerne i de forskellige lande. Jeg kom for skade til at sige, at i Bundesligaen holder jeg i år med Schalke og Stuttgart, især Stuttgart hvor Jon Dahl og Jesper Grønlund spiller. Ejnars øjne flakkede lidt. Øh, jeg mener Jesper Grøndahl. Endnu mere øjenflakken. Jesper Grønkjær forsøgte jeg mig så med, og så var samtalen tilbage på sporet!

Ejnar er glad for at bo på Strandby, men jeg er da helt sikker på, at han vil blive glad for at få besøg fra et af klubbens medlemmer. Så kan der blive tid til en god snak om fodbold og skak. Jeg skulle i hvert fald tage en hilsen med til alle i klubben fra Ejnar af. Det være hermed gjort.

Ejnar Nielsen i 1997-udgaven, det år han blev æresmedlem!

Til top