Skoleskakturnering i Esbjerg lørdag den 18. marts 2006
Esbjerg Skakforenings skoleskakturnering
Af Torsten Lindestrøm

Lørdag den 18. marts arrangerede Esbjerg Skakforening en skoleskakturnering for børn og unge under 20 år. I år valgte 44 spillere fra Syd- og Sønderjylland at deltage. Alle deltagere spillede 7 partier, og ligesom i almindelige skakturneringer spilles der med ”rørt” og ”sluppet” brik. Se resultater herunder.

Skoleskakken er målt på antal spillere gået frem de senere år i Ribe Amt, og nu er der udover i Esbjerg også mulighed for at spille skoleskak i Ribe, Agerbæk, Tistrup og Næsbjerg.

Esbjerg Skakforening arrangerer hvert år en turnering for børn og unge i marts måned, men der er mange andre muligheder for de entusiastiske børn, da også Agerbæk og Næsbjerg arrangerer turneringer. Hertil kommer at Varde Skakklub hvert år i november arrangerer Amtsmesterskabet i skoleskak, hvor de bedste kvalificerer sig til DM i skoleskak.

I Esbjerg er der mulighed for at gå til skoleskak i Esbjerg Skakforening. Mød op tirsdag aften på adressen Kirkegade 51 (Fritidshuset) i tidsrummet 18:15 – 20:00 og lær om skakåbninger, matsætning og strategi! Ønsker du yderligere information om skoleskak i Ribe Amt, kan du kontakte Amtsleder for skoleskak, Torsten Lindestrøm, på telefon 7676 7076.

Gruppe F
Her spillede 7 spillere 12 runder og det gav følgende resultat:

1. Farham Firooznia, Vejle, 11
2. Malthe Josephsen, Haderslev, 9 (korrektion 36)
3. Philip Tønder, Haderslev, 9 (korrektion 34)
4. Peter From, Kolding, 8,5
5. Frederik Krogh Hansen, Haderslev, 6,5