Stærkt skak-OL af John Rødgaard
Bragt i JydskeVestkysten lørdag 10. juni 2006

Skakklubben Centrums tidligere klubmester og førstebræt, John Rødgaard, spillede et fremragende skak-OL i Torino for Færøerne, som han repræsenterer i landsholdssammenhæng.

Syv point af 11 mulige var et af Rødgaards bedste resultater nogensinde. Og under turneringen rundede han i øvrigt ikke færre end 150 OL-landsholdkampe for de nordlige øer.

På vej hjem fra Italien var Rødgaard forbi Esbjerg og kunne slippe en nyhed løs: fra den kommende sæson hedder nr. 1 på Centrums styrkeliste igen John Rødgaard!

Den Internationale Mester er dermed spilleberettiget igen for Centrum!

Hvor mange kampe - om nogen overhovedet - Rødgaard kommer til at spille for Centrum i denne omgang, står dog hen i det uvisse. Han bliver nemlig boende på Færøerne, hvor han arbejder som fysioterapeut.