Retur

M. P. Mathiesen

I 50 års jubilæumsåret 1972 var M. P. Mathiesen den enste af klubbens stiftere, der stadig stod som medlem af Centrum. Alene det kunne være en grund til at udnævne ham til klubbens første æresmedlem.

Men også i det daglige arbejde i klubben havde Mathiesen givet en hånd med, 12 år i bestyrelsen og langt over 30 år som turneringsleder i klubturneringen. I en lang periode fungerede han også som revisor for klubben, en post han bestred frem til sin død.

Revisionsmøderne holdtes og holdes som et fællesmøde mellem bestyrelsen og klubbens to revisorer, og der blev som regel tid til både en sludder og en lille èn. Mathiesen var i sine sidste år tydeligt svækket af alderen og var derfor ikke til megen nytte under revisionen - revisorkollegaen måtte hjælpe hans hånd hen til linien, hvor regnskabet skulle underskrives. Alligevel drømte ingen om at bede ham trække sig fra jobbet, for Mathiesen hyggede sig under disse møder.

Kilde: I smult vande.