Formandens leder for december 2006
Cirklen sluttet?
Af Brian Isaksen

Ved nogle af de tidligere Vesterhavsturneringer har jeg stået på gangen i en af skolerne og budt velkommen til flere hundreder af deltagere eller i salen på engelsk til de internationale. Jeg er blevet interviewet af både DR1 og TV-Syd. Jeg har foran en sal med et festklædt publikum fået overrakt kr. 15.000 af Nordea for arbejdet med Vesterhavsturneringen.
Og så:
SYV tilmeldinger til vores weekendturnering i oktober!
SYV!! Hvor de to oven i købet var på vej til at trække sig.
’Det er pinligt. Det er overraskende. Det er måske Brian I?’
Det er i hvert fald på tide, at jeg personligt af hensyn til min svindende formåen begynder at skalke lugerne. Jeg har måske påtaget mig en enkelt (eller to) formandsperioder for mange.
Under alle omstændigheder: Tak til de seks Centrumspillere, der meldte sig til deres egen klubs turnering. Tak til Karsten Jacobsen, der var villig til at påtage sig turneringsledelsen.

*
Hans Nissen-pokalen er humpende kommet ud af startblokkene - kun to havde tilmeldt sig ved fristens udløb; men det endte trods alt med otte startende.

*
Klubturneringen er også i gang. 17 er med.

*
Også holdturneringen er kommet undervejs. Vi har igen tre hold med; holdturneringsprogrammerne er på vej til jer. NOTER VENLIGST DATOERNE I JERES KALENDER!
1. holdet lagde ud med lokalopgøret mod Skakforeningen – meget rimeligt endte det denne gang uafgjort.
2. holdet fik derimod store klø af Varde i deres åbningsrunde.

*
Annoncen for esbjergmesterskabet 2007 er på Jørns side. Der vendes tilbage til at spille i januar; tilmeldingsfrist 14. januar.

*
Årets julefrokost bliver 2. december i Kirkegade, måske kan du endnu nå at tilmelde dig.