Formandens leder for november 2007
Formanden har ordet
Af Jens Nielsen

Holdskakken starter i den kommende weekend. Vi har i år tilmeldt 3 hold: 2. division, A- række og D- række. Vi har fra bestyrelsens side besluttet at framelde vores Mesterrækkehold, da vi ikke mente, at vi kunne stille med 16 mand om søndagen. En af årsagerne var bl.a. at vi ville gøre arbejdet så let for holdlederne som muligt. I sidste sæson brugte vores holdleder for 2. holdet meget tid på at samle et hold, men alligevel kunne vi ikke stille med 8 mand hver gang. Utilfredsstillende for dem som havde sagt ja til at spille, og for modstanderne og ikke mindst for holdlederen selv. Så, alle medlemmer, bak op om holdene når holdlederen kontakter jer, eller endnu bedre: ring/mail selv til holdlederen en uges tid før kamp og meld dig klar. Hvis du ikke kan spille en kamp har du selvfølgelig orienteret holdlederen på forhånd om dit afbud.

Men selv om der er holdskak på søndag d. 4/11 og tirsdag d. 6/11, har klubben selvfølgelig åbent om mandagen. Her vil vi lave en 4-runders hurtigturnering. 20 minutter pr. spiller pr. parti. Alle er velkomne - også fra andre klubber - bare man har meldt sin ankomst inden kl. 19.00. Husk, hver mandag er det muligt at komme ned i klubben og spille en eller anden form for seriøs skak, så bare mød op.

Varde Skakklub har fejret deres 80 års fødselsdag med 2 flotte arrangementer, et foredrag og simultan med danmarksmesteren Sune Berg Hansen samt en fødselsdagsfest for nuværende og gamle medlemmer af Varde Skakklub. Vi var flot repræsenteret ved Sune Berg arrangementet med 5 deltagere ud af 22, Allan og jeg deltog i festen hvor vi overrakte en gave fra Centrum.

Onsdag den 31. oktober har vores klub fødselsdag, vi fylder 85 år. Vi har dog fra bestyrelsens side besluttet ikke at gøre noget særligt ud af det (kræver for mange kræfter), men der vil komme en lille artikel i klubbladet derom.

En anden vigtig dato, I skal have skrevet i jeres kalender, er lørdag den 1. december. Her holder vi nemlig julefrokost, nærmere information følger.

Omkring den 1. december holder vi også bestyrelsesmøde. Hvis I skulle have nogle ideer og tanker om hvad vi kan lave af aktiviteter i klubben, hvordan klubturneringen skal afvikles efter jul, så kom med det. Vi vil meget gerne høre jeres mening om det nuværende system. Er der nogle ting I er utilfredse med, eller helt andre ting I syntes vi bør drøfte på bestyrelsesmødet, er det nu I skal kontakte bestyrelsen. Skulle der være en enkelt eller to der er tilfreds med hvordan vi gør tingene, så lægger vi også gerne øre til det!