Formandens leder for oktober 2006
Bedring
Af Brian Isaksen

Den gode nyhed fra Esbjerg Skak Unions generalforsamling: Økonomien er i bedring! Årets Vesterhavsturnering fremviser et overskud på omkring kr. 24.000! Det gode resultat skyldes først og fremmest god indkøbspolitik og forbedret annoncetegning.
Den omtale jeg har set af turneringen i år, har ikke just været overstrømmende. Men hvorfor lave turneringer for historiebøgerne? De godt 100 spillere, der var med i år, tog alle hjem med gode minder!
Vesterhavsturneringen er fortsat en væsentlig, social begivenhed; en af landets største koordinerede turneringer. Og det er ikke så dårligt endda! Jens, Allan, Bent og co. kan være stolte.
Generalforsamlingen gav genvalg til formand Jens Nielsen og nyvalg til bestyrelsen til Leszek Kwapinski og Ole Bønnelykke.

*
Styrkelisten er lavet og indsendt, vi tilmelder igen tre hold. Læg mærke til fremadstormende Ib Mathiasen, og Damir Desevac er nu på 1. holdet. Han skal lige have gjort noget ved sit åbningsspil, så giver hans kampkraft og fantasi mange point til klubben!
Programmet for divisionsturneringen er nu godkendt, vores 1. hold starter hjemme mod Esbjerg Skakforening 5. november.

*
1. klubturnering er ved, mens dette skrives, at være afsluttet. Det bliver igen en succes for Leszek – og du har forhåbentligt – igen! – selv tilmeldt dig næste turnering!

*
Jeg ved ikke, hvornår dette blad er på banen. Men i bedste fald haster det meget med din tilmelding til weekendturneringen!

Derudover: God efterårsferie!

Nå ja, et lille P.S.

Vigtigt!
Det er VIGTIGT, at du holder øje med dine oprydningsvagter!
Planen ligger fremme i Den blå Stue ved siden af tavlerne – DU skal holde øje med dine vagter. Et bestyrelsesmedlem har ansvaret for, at Kirkegade bliver afleveret i ordentlig stand og aflåst – MEN: Det betyder ikke, at han laver ALT. To øvrige medlemmer er hver mandag sat på som hjælpere. Du forventer vel ikke, at det er nok, du betaler dit kontingent, og at du så bare kan blive serviceret UDEN selv at skulle hjælpe en smule til?