Formandens leder for oktober 2005
Chok
Af Brian Isaksen

Esbjerg Skak Unions nys overståede generalforsamling bragte ikke mindre end en ægte bombe: Kassereren kunne oplyse, at der forventes et underskud på årets Vesterhavsturnering på ikke mindre end kr. 70.000! Det efterlader Esbjerg Skak Union med under kr. 10.000 tilbage. Regnskabet kunne ikke godkendes, da revisoren kun fik få timer til at gå tallene og bilagene igennem – der skal altså en ekstraordinær generalforsamling til. Du hører nærmere på dette sted om unionens dystre fremtidsudsigter.

*
Første af årets klubturneringer er nu færdigspillet, Gunnar Pedersen vandt som forventet mesterklassen. Tilmeldingerne til næste turnering er mens dette skrives i fuld gang, og det ser lovende ud.

*
Vi har igen tilmeldt tre hold til holdturneringen. Styrkelisten er lavet.

*
Arrangementet med stormester Carsten Høi er på skinner, se annoncen og støt initiativet!

*
Vi iler med lykønskninger til flere 50 års fødselarer: Til lykke til Iver Poulsen og vores exilmedlem Peter Roesen. Og i december den næste, Hans Pedersen – bare så jeg ikke glemmer nogen!

*
Vores weekendturnering nærmer sig med stormskridt, men tilmeldingerne trækker ud – har DU tilmeldt dig? Ellers spørger jeg dig igen!

*
Jens Nielsen har lige opsagt Esbjerg Skak Unions ’lån’ af materialelokalet på 2.sal, kommunen vil have over kr. 5.000 om året for det. Danmarks sportsby nr. 1 eller ej.