Sydvest Grand Prix 2001/3

Retur [Gruppe 1] [Gruppe 2] [Gruppe 3] [Reglement m.v.] [GP-Point]
Spillet 21. - 23.9. i Fritidshuset i Kirkegade 51

Kun en parentes?

Byggende på ruinerne af hedengangne Esbjerg Grand Prix ser vi i år en nyskabelse, Sydvest Grand Prix. Turneringen er tænkt som et samarbejde mellem tre byer og fire klubber fra Ribe, Varde og Esbjerg.

Ribe startede stærkt med 36 deltagere, men allerede i næste turnering, arrangeret af Esbjerg Skakforening, var vi nede på 20 spillere, og denne gang kun 18. Varde slutter ballet senere på året.

Skakspillere melder sig desværre ikke frivilligt til turneringer. De skal præpareres, overtales, lokkes for, appelleres til. Trist, men sådan er det.

Det kan godt være, at Sydvest Grand Prix kuldsejler allerede efter sin jomfrurejse, men i hvert fald Centrum er her igen næste år med en ny weekendturnering!

Velkommen til Centrums udgave af Sydvest Grand Prix 2001!

Brian Isaksen

Skakklubben Centrum indbyder til årets tredje udgave af Sydvest Grand Prix serien.

Spillested: Fritidshuset, Kirkegade 51-53.
Rygning: På grund af de skærpede rygeregler er der nu rygeforbud under turneringen!
Spilletid: Weekenden 21/9 til 23/9. Fredag 19-24, lørdag og søndag 10-15 og 16-21.
Turneringsform: 6-mands grupper + evt. en Monrad i nederste gruppe.
Betænkningstid: Der spilles med 40 træk inden for de to første timer, hvorefter urene stilles en halv time tilbage pr. spiller. Spilletiden er max. fem timer.
Indskud: Kr. 130 (inkl. DSU-afgift) og afgift til GP-præmier.
Præmier: Kr. 300 - kr. 200.
Kantine: Tilbyder igen vådt og tørt!
Tilmelding: Senest lørdag den 15. september 2001 til Brian Isaksen, Storegade 67C, 6700 Esbjerg, tlf.: 75 -137502 eller evt. pr. e-mail til Brian Isaksen.
GP-præmier: Dette er den næstsidste af årets GP-turneringer, så GP-præmierne uddeles efter sidste afdeling, der spilles senere på året i Varde.

God Turnering!